explorer blog

مهر ورزی - تولید ملی ،حمایت از کار وسرمایه ی ایرانی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم شهامتی تا تغییر دهم آنچه را که می توانم و دانشی که تفاوت آن دو را بدانم
کل بازدیدها:----117503---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----15-----
مهر ورزی - تولید ملی ،حمایت از کار وسرمایه ی ایرانی
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    مهر ورزی - تولید ملی ،حمایت از کار وسرمایه ی ایرانی

  • پیوندهای روزانه
  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • آوای آشنا
  • اسلام دین محبت و مسلمان نماد مهرورزی :
    نویسنده: فروزان جعفریان یکشنبه 86/1/19 ساعت 10:36 عصر

    مام رضا (ع) فرمودند : التَّواضُعُ أن تُعطِیَ النّاسَ مَا تُحِبُّ أََََن تُعطاهُ.
    تواضع آن است که آنچه را که دوست می داری مردم به تو عطا کنند، تو به مردم عطا کنی.

    <!--[if !vml]--><!--[endif]-->رسول اکرم (ص) فرمودند : لَو کَانَ الرِّفقُ خَلقاً یُریَ مَا کَانَ مِمَّا خَلَقَ اللهُ شَیءٌ اَحسَنَ مِنهُ.

    اگر مدارا مخلوقی بود که دیده می شد هیچ مخلوقی از مخلوقات خدا از او نیکوتر نبود.

    <!--[if !vml]--><!--[endif]-->امام علی (ع) فرمودند : حَسِّن خُلقَکَ یُخَفِّفِ اللّه‏ُ حِسابَکَ

    اخلاقت را خوب کن تا خداوند حسابت را آسان گرداند.

    <!--[if !vml]--><!--[endif]-->امام رضا(ع) فرمودند : أحسن الناس إیماناً أحسنهم خلقاً و ألطفهم باَهله، و اَنا اَلطفکم باَهلى
    نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.

    پیامبر اسلام (ص) : ان حسن الخلق ذهب بخیر الدنیا و الاخره
    حسن خلق نیکی دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

    امام صادق (ع) : من ساء خلقه عذّب نفسه 
    هرکس بداخلاق باشد خودرا عذاب می دهد.

    امام علی (ع) : حسن الخلق خیر الرفیق
    خوش اخلاقی بهترین رفیق آدمی است.

    . الإمامُ علیٌ‏‌علیه السلام : ثلاثٌ یُوجِبْنَ الَمحبَّةَ : حُسنُ الخُلقِ ، وحُسنُ الرِّفقِ ، والتَّواضُعُ .

    امام على علیه السلام : سه خصلت موجب جلب دوستى مى‏شود : خوشخویى ، مهربانى و فروتنى .

    امام صادق (ع) : لاعیش اهنأ من حسن الخلق

    هیچ زندگانی گواراتر از حسن خلق نیست.

    امام علی (ع) : حسن الخلق خیر الرفیق

    خوش اخلاقی بهترین رفیق آدمی است.

    قرآن کریم : انک لعلی خلق عظیم
    بدرستیکه تو دارای اخلاق نیکو هستی.

    پیام های دیگران
    ( نظر بدین )
           link        دوشنبه، 13 فروردین، 1386


    اسلام دین محبت و مسلمان نماد مهرورزی :

    مهر و محبّت مایه و سرمایه‏اى است که جایگاهش ، قلبى که در معارف الهیه از آن تعبیر به بیت اللّه‏ و حرم اللّه‏ و عرش اللّه‏ شده است ، قلبى که همه ارزش انسان به اعتبار محتویات مثبت و نورانى آن است ، قلبى که افق طلوع ایمان و یقین و عشق به حق و مهرورزى نسبت به خلق خداست ، قلبى که صاحبش از آن مراقبت و مواظبت نموده و از این که جایگاه رذایل شود حفظش کرده و آن را به صلاح و سواد آراسته و فضاى آن را شایسته جلوه فیوضات حضرت فیّاض نموده است .

    قلب خالى از حالات مثبت و محروم از مایه مهر و محبّت بنا به نظر اولیاى حق و به ویژه حضرت مولى الموحدین ، صاحبش موجودى بى‏منفعت و وجودى فاقد ارزش است .

    « عِظَمُ الْجَسَدِ وَطُولُهُ لاَ یَنْفَعُ إذا کَانَ الْقَلْبُ خَاوِیاً » 1.

    بزرگى و بلندى بدن در صورتى که قلب خالى از حقایق و حالات مثبت باشد سودى نمى‏دهد .

    رسول خدا صلی الله علیه و آله مى‏فرماید :

    « إذَا طَابَ قَلْبُ الْمَرْءِ طَابَ جَسَدُهُ وَإذَا خَبُثَ الْقَلْبُ خَبُثَ جَسَدُهُ » 2 .

    هنگامى که قلب انسان از همه رذایل پاک باشد ، حرکات بدن و اعضا و جوارحش پاک خواهد بود و چون قلب آلوده باشد جسد و حرکات اعضا و جوارحش آلوده خواهد بود .

    و نیز از آن حضرت در روایت بسیار مهمى آمده :

    « إنَّ للّه‏ِِ تَعَالى فِى الاْءَرْضِ أوَانِىَ أَلا وَهِىَ الْقُلُوب فَأحَبُّهَا إلَى اللّه‏ِ أَرَقُّهَا وَأصْفَاهَا وَأَصْلَبُهَا ، أَرَقُّهَا لِلإخوانِ وَأَصْفَاهَا مِنَ الذُّنُوبِ وَأَصْلَبُهَا فِى ذَاتِ اللّه‏ِ »3 .

    براى خدا در زمین ظرف‏هایى است ، آگاه باشید که آن ظرف‏ها قلب‏هاست محبوب‏ترین آن ظرف‏ها در پیشگاه خدا مهربان‏ترین و صاف‏ترین و سخت‏ترین آن‏هاست ، مهربان‏ترینش نسبت به برادران انسانى و ایمانى ، صاف‏ترینش از گناهان و سخت‏ترینش در استقامت و پایدارى در راه خدا .

    پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله در بیانى پر ارزش مى‏فرماید :

    « إنَّ اللّه‏َ تَبَارَکَ وَتَعالَى لاَ یَنْظُرُ إلى صُوَرِکُمْ وَلاَ إلى أمْوَالِکُمْ وَلَکِنْ یَنْظُرُ إلى قُلُوبِکُمْ وَأعمَالِکُم » 4 .

    خداى تبارک و تعالى نه به ظاهر شما مى‏نگرد و نه به ثروت و اموالتان ، بلکه به قلوب شما و اعمالتان نظر مى‏کند .

    بر پایه آیات و روایات ، قلب در وجود انسان از موقعیت ویژه‏اى برخوردار است تا جایى که صلاح و فساد و پاکى و ناپاکى انسان در ارتباط با حالات این مرکز حساس و این سرمایه ملکوتى و عنصر عرشى است .

    پاره‏اى از حرکات و امور انسان ریشه در عشق و محبّت فراوان او نسبت به خلق خدا دارد که لازم است انسان ، قدردان این عشق و محبّت باشد و خدا را نسبت به این نعمت معنوى سپاس‏گزارى کند ، در مثل انسان از مسیرى عبور مى‏کند ، مى‏بیند در راه رفت و آمد مردم خارى ، تیغى ، سنگ و یا شى‏ء آزار دهنده‏اى افتاده ، بدون آن که وضع و شخصیت خود را ملاحظه کند ، براى آن که انسان و یا جاندارى در رفت و آمدش از این مسیر صدمه و آزار نبیند ، جاده و راه را از آن اشیاء آزار دهنده پاک مى‏کند و یا گم شده‏اى را به محلى که گم کرده ، راهنمایى مى‏کند یا به عیادت بیمارى مى‏رود یا جنازه‏اى را که نمى‏شناسد تشییع مى‏کند و . . . این‏ها امورى است که محرک انجامش ،مایه و سرمایه‏اى چون محبّت و عشق به دیگران است که جز قلب جایگاهى ندارد ، آن هم قلبى که به حیات معنوى و فیوضات الهى و برکات آسمانى و نور ایمانى زنده است .

    پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله این گونه امور را که ریشه در محبّت و عشق انسان به دیگران دارد ، عملى انسانى و اخلاقى و مساوى با صدقه دادن در راه خدا دانسته است ، از آن حضرت روایت شده است که فرمود :

    « إنَّ عَلى کُلِّ مُسْلِمٍ فِى کُلِّ یَوْمٍ صَدَقَةً قَالوا : وَمَنْ یُطِیقُ هَذَا ؟ قال : إمَاطَتُکَ الأَذى عَنِ الطَّرِیقِ صَدَقَةٌ وَإِرشادُکَ الطَّریق صَدَقَةٌ وَعَیَادَةُ الْمَرِیضِ صَدَقَةٌ وَاتِّبَاعُ الجنَازَةِ صَدٌقَةٌ وَأمْرُکَ بِالمَعْرُوفِ صَدَقَةٌ وَنَهْیُکَ عَنِ الْمُنْکَرِ صَدَقَةٌ وَرَدُّکَ السَّلاَمُ صَدَقَةٌ » 5 .

    بى‏تردید هر روز بر عهده هر مسلمانى صدقه دادن لازم است ، گفتند : چه کسى مى‏تواند هر روز صدقه بپردازد ؟ فرمود : جاده و راه را از اشیاى آزار دهنده مردم پاک کنى صدقه است ، راهى را به کسى که دنبالش مى‏گردد نشان دهى صدقه است ، بیمارى را عیادت کنى صدقه است ، جنازه‏اى را تشییع نمایى صدقه است ، مردم را به کارهاى پسندیده وادار کنى و از کارهاى ناپسند بازدارى صدقه است و پاسخ سلام دیگران را بدهى صدقه است .

    درباره مهرورزى مردم روى زمین نسبت به یکدیگر در روایت مهمى از حضرت امام کاظم علیه السلام نقل شده است :

    « إنَّ أَهْلَ الاْءَرْضِ لَمَرْحُوُونَ مَا تَحَابُّوا وَأَدُّوا الاْءَمَانَةَ وَعَمِلُوا بِالحَقِّ » 6 .

    بى‏تردید اهل زمین مورد مهر و رحمت‏اند چون به یکدیگر محبّت ورزند و امانت را به صاحبش برگردانند و حق را در همه زمینه‏ها به کار بندند .

    از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت شده است که خداى عزّوجلّ مى‏فرماید :

    « حَقَّتْ مَحَبَّتِى لِلْمُتَحَابِّینَ فِىَّ وَحَقَّتْ مَحَبَّتِى لِلْمُتَزَاوِرِینَ فِىَّ » 7 .

    مهر و محبتم سزوار کسانى است که به یکدیگر به خاطر من مهر مى‏ورزند و عشق و محبتم شایسته کسانى است که براى من به دیدار یکدیگر مى‏روند.


    نظرات دیگران ( )

  • مهرورزی در اسلام :
    نویسنده: فروزان جعفریان یکشنبه 86/1/19 ساعت 10:36 عصر

    بسم الله الرحمن الرحیم خداوند بخشنده و مهربان است .

     اسلام دینی الهی و آسمانی است . بنابراین مهربانی و مهرورزی جایگاه وی‍‍‍ژه ای در این دین آسمانی دارد.زیرا خداوند مهرورز و رئوف است .

    انسان به طور فطری موجودی عاطفی است.یعنی ناخودآگاه جویای محبت و عاطفه است . دلیل محکم برای اثبات ادعای فوق همین گرایش طبیعی و غریزی انسان به اجتماع و زندگی اجتماعی است . تا در سایه این اجتماع به نیاز های فطری خویش دست یابد . دین اسلام به عنوان کامل ترین دین آسمانی تاکید ویژه ای بر محبت و مهرورزی دارد . الگوی انسانی کامل معرفی شده در دین اسلام حضرت محمد (ص) است . محبت و مهربانی در تمامی ابعاد زندگی ایشان موج می زند . از کانون گرم خانواده گرفته تا اجتماع مردم عادی – از دعوت آسمانی ایشان گرفته تا جنگ ها و غزواتی که ایشان با آن ها مواجه شد.در تمامی این مراحل ایشان هرگز اصل مهم مهرورزی را فراموش نمی کردند .

    دین اسلام رابطه میان مسلمانان را یک رابطه برادری و برابری معرفی می کند و برای همه اقشار حقوق مساوی و یکسانی را قائل است و این مهم را به کرات توسط سیره پیامبر متذکر می شود.مثلا اینکه بلال حبشی یک سیاه بود ولی موذن پیامبر بود. یا سلمان فارسی عرب نبود ولی در مجالس همنشین پیامبر بود . و در صحنه هایی که حضرت در مجالس گوناگون با تمامی قشرهای جامعه مراوده و نشت و برخاست داشتند .

    دین اسلام با وضع قوانین خاص عنصر محبت و مهرورزی را به شکلی خاص تداوم می بخشد. زکات – خمس – صدقه و احسان از جمله ی این قوانین و ضوابط هستند. به گونه ای که زکات را با نماز توصیه می کند. تاکید اسلام بر حقوق همسایه نمونه ی دیگری از اهمیت مهرورزی در اسلام است .اسلام مسلمین را مکلف کرده که از احوال همسایه خویش دستگیری نمایند . مبادا مسلمانی شب سیر بخوابد در حالی که همسایه اش با شکم گرسنه شب را به صبح برساند که در این صورت مسلمان نیست .

    تاکید اسلام به برگزاری نماز جمعه و جماعت – صله رحم - ... نیز بیانگر اهمیت مهرورزی در اسلام است .

    بنابر آن چه که مختصر بیان شد و نیز با مطالعه در سیره پیامبر و اهل بیت و جنبه های رفتاری ایشان می توان به جایگاه مهرورزی در اسلام اشراف پیدا کرد .

    نظرات دیگران ( )

  • مهرورزی ویژگی اصلی جامعه اسلامی ( سخنان دکتر احمدی نژاد در مورد
    نویسنده: فروزان جعفریان یکشنبه 86/1/19 ساعت 10:36 عصر


    براى عالمین رحمت بود. آن قدر دلش براى آدمها مى سوخت که نزدیک بود خودش را به خاطر مردم بکُشد . ائمه ما (ع) هم همین طور بودند . حضرت زهراى اطهر (س) مجسمه مهرورزى ، عشق به ناس و مردم است و الان هم امام زمان و حضرت حجة بن الحسن العسکرى (ع) نماد عشق به مردم است. اصلاً مگر مى شود بدون مهر به یکدیگر به آن نقطه رسید. به فرض اینکه ما به نقطه اى رسیدیم که همه جاده هایمان اتوبان چهارخطه شد، همه شهرهایمان فرودگاه داشت، در همه خانه ها آسانسور و سیستمهاى صوتى و تصویرى پیشرفته بود و اصلاً به جایى رسیدیم که آدمها یک شاسى مى زدند طى الارض مى کردند. از اینجا یک شاسى مى زد، با یک چشم به هم زدنى در مشهد، کرمان، شیراز و اهواز بود . قطارها ، متروها ، اتوبوسها و آخرین و پیشرفته ترین فناوریها در اختیار ملت ما بود، اما دلهاى مردم از هم جدا بود ، آیا آن محیط با جهنم تفاوتى داشت ؟ حتماً تفاوتى نداشت. پس برنامه هایى که ما تنظیم مى کنیم، حتماً باید در متن و بطنش نزدیک کردن و علاقه مند کردن دلهاى مردم به هم باشد. اتفاقاً آثار وضعى فراوانى هم براى ما دارد. اگر مردم همدیگر را دوست داشته باشند ، اجحافها ، تقلبها و بعضى کارهاى سطح پایین انجام نمى شود . سسیتها ، کم گذاشتنها و خلاف قانون انجام دادنها صورت نمى گیرد . مگر پدر یا مادرى براى بچه شان کم مى گذارند ؟ نمى گذارد . دوستش دارند...


    نظرات دیگران ( )

  • انواع محبت و مهرورزی :
    نویسنده: فروزان جعفریان یکشنبه 86/1/19 ساعت 10:36 عصر

     

    محبت‏بر دوگونه است : محبت صادق و محبت کاذب.

    محبت صادق آن است که انسان کمال را درست تشخیص بدهد و البته وقتى بهادامه مطلب...

    نظرات دیگران ( )

  • محبت نزد ادیان و فلاسفه :
    نویسنده: فروزان جعفریان یکشنبه 86/1/19 ساعت 10:36 عصر

    حدیث اسلامی: هل الدین الاالحب. آیا دین غیر از محبت چیزی است ؟
     حافظ: نهال دوستی بنشان که کام دل ببار آرد درخت دشمنی برکن که رنج ببشمار آرد.
    ادامه مطلب...

    نظرات دیگران ( )

  • مهرورزی از دید معصومین (ع) :
    نویسنده: فروزان جعفریان یکشنبه 86/1/19 ساعت 10:36 عصر

    بررسی طرز بحثهای پیامبر اسلام (ص) و امامان (ع) با مخالفانشان الگوی بسیار ارزنده ای برای چگونگی مبحث است.به عنوان نمونهادامه مطلب...

    نظرات دیگران ( )

  • مهررزی به بندگان خدا در سیره ی امیر المومنین علی علیه السلام :
    نویسنده: فروزان جعفریان یکشنبه 86/1/19 ساعت 10:36 عصر

    سیره ی حکومتی امیر المومنین (ع) کلید تحقق اصول چهارگانه ی دولت جدید کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با نهادینه نمودن سیره های حکومتی پیامبر اکرم (ص) و امیر المومنین (ع) خواهند توانست تحقق بخش حکومت دینی و اهداف و ارمان های مقدس نظام باشندادامه مطلب...

    نظرات دیگران ( )

  • محبت ونقش آن در تعالی جامعه...
    نویسنده: فروزان جعفریان پنج شنبه 86/1/9 ساعت 6:50 عصر

          

    محبت از درخت آموز

                               که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمی دارد

      محبت ...
              و اثر آن در پیشرفت جامعه

     خداوند متعال به حضرت محمد(ص) می فرمایند:

     این چهره ی بشاش تو واین لبخندهای تو به مردم است  که باعث می شود آن ها گرد تو جمع آیند.

    آری هر موجود زنده ای به عشق ومحبت دیگران احتیاج دارد .

    مگر نه اینکه می گویند:

    از محبت خارها گل می شود       

    از محبت سرکه ها مل می شود ...

    راستی گفتم سرکه یادم افتاد که سال نورا تبریک بگویم وامید وارم در سال جدید که سال

                                          (( اتحاد ملی وانسجام اسلامی ))

      است در سایه لطف خدا دستان چپاول گران را از سرزمین اسلامیمان کوتاه کنیم .

                                                                                           انشاء الله

    سوال این است نقش محبت در پیشرفت وتعالی یک جامعه چیست؟

     بچه ای را در نظر بگیرید بعضی اوقات با این که مادر از دست او عصبانی است واورا از خود ترد می کند ولی باز هم به طرف مادر می آید.

    چرا ؟ ؟ ؟

     چون عشق واقعی مادر ومحبت قلبی مادر اورا به طرف خودش می کشد .

    حال در یک جامعه اگر من نوعی به عنوان عضوی از این جامعه احساس کنم که مسئولین مملکت

     از روی علاقه ای که به سرنوشت من دارند یه کشور خدمت می کنند حتما تا پای جان از ایشان

    دفاع خواهم کرد وسعی می کنم با آوایی که با هم وطنانم سر می دهم از آرمان هایم دفاع

    کنم .وایا ا ین باعث پیشرفت وتعالی جامعه نخواهد بود.

    پیامبر (ص) که ما سیره ی ایشان را می خواهیم سر لوحه ی زندگی مان قرار دهیم چه رفتاری

    با مردم داشتند وچه چیزی باعث می شد که یهودی ومسیحی را نیز به طرف خودشان جذب

    نمایند واینک ما بعد از سالیان درازی که از رحلت ایشان می گذرد اگر واقعا آن چه که ایشان برای

    ما به یادگار گذاشتند را سر لوحه ی کارهایمان قرار دهیم آیا در زندگی مان تحولی عظیم رخ

    نمی دهد.

    پیامبر به عیادت کسی می روند که هر روز بر سر شان زباله میریخت  راه را بر ایشان می بست

    ...

    ما چه می کنیم با کسی که حتی این کارها را هم نکرده است تنها از ما کمکی جزیی

    می خواهد؟

    چندانکه گفتم غم باطبیبان                       درمان نکردند مسکین غریبان

    آن گل که هردم در دست بادیست             گوشرم بادش از عندلیبان

    یارب امان ده تا باز بیند                            چشم محبان ،روی حبیبان

    درج محبت بر مهر خود نیست                  یارب مبادا کام رقیبان

    ای منعم آخر خوان وجودت                       تا چند باشیم از بی نصیبان

    حافظ نگشتی شیدای گیتی                    گر می شنیدی پند ادیبان

    مردم خوب ایران دوستتان دارم...


    نظرات دیگران ( )

  • حسین تا به کی تنها...؟
    نویسنده: فروزان جعفریان جمعه 85/11/13 ساعت 8:57 عصر

                                               به نام خدایی که همین نزدیکیست و...
    می خواهم از گذر گاه تیر حادثه ها بگذرم ونگاه خون بار شقایق را ببینم وبه یاد غربت زینب
    وناله های رقیه سکوت شب را بشکنم .
    زینب جان!می خواهم ناله های شبانه ات رادر کوچه پس کوچه های غربت شام بیابم.
    می خواهم سینه ی شب های بی کسی را بشکافم ودر گوشه ای از چشمان خون بار چهره ی
    سیلی خورده وپاهای تاول زده ی نیلوفری را مرحم باشم.
    زینب جان!تو از جور نامردان مدینه ی خویش سوختی!زینبم!آسمان از ظلمی که بر تو رفته گریست ومن چگونه سکوت اختیار کنم وقبرشش گوشه ی حسینت را عاشق نباشم.
    من با کوله باری از درد والتماس به کوچه ی یاد تو قدم می گذارم تا شاید ،نگاه یاس زخمی قلبم را مرهم باشد.پذیرایم باش که در جاده ی بی کسی ،امید رحمت تو نوید بخش کویر خشکیده ی وجودم است.
    طبل ها می کوبند واشک های بی تاب رهایند.گودخانه ی چشم دیگر تاب دریا دریای غم رانمی آورد
    وموج موج اشک برصورتم روان می شود .پلک ها را می بندم تا شاید شورش دلم را مرهمی گذارم،
    اما صدای العطش...العطش...از فراسوی تاریخ برجانم چنگ می زند.                                      چه نزدیک است پژواک مویه های کودکان بی قرار نینوا!
    چه بی نوایم که توان دست یاری آقایم را ندارم!دست ها را بالا می برم.به آسمان نگاه می کنم .
    ظهر خونینی است !خورشید به سختی می تابد! اشک خورشید چون تیغه های فلزی برنده بر روی مان که نه بر روحمان می نشیند!
    تا ساعتی دیگر ،تاب نمی آورم.سراسیمه برمی خیزم از کوچه ها می گذرم.هیچ کجای شهر
    غریبه نیست.هر جا پا می گذارم ،در خیمه ی آقایم وبوی خاک کربلا برمشام جانم می نشیند.
    اما آرام ندارم .آقا!نگاهم کن .محتاج نظری از سوی توام.دلم تاب این همه سرگشتگی بی پایان را ندارد.اما مگر در باوران نمی گنجد که تودل سپرده گانت را به مسلخ عشق فرستادی. 
    تا قربانی راه دوست شوندوسر بر پای او افکنند.
    باید همه این را بدانند که در مسلک ما بودندپدرانی که در حماسه ی جاوید ،به تأسی از تو ،
    سر فرزند به دامان گرفتند...که عرفان سرخت هیچ گاه در خاطرمان کم رنگ نخواهد شد.
    عجب جاذبه ای وبارقه ی شوقی به دلم میهمان کردی که ملک محبتت مرا از همه ی علایق رسته است . تمام وجودم موج التماس می شود و شاید همه چیز را از نگاهم می خوانی !
    وچشم هایم را می بندم ،چه قدر عاشورا را ببینم وتا به کی حسین تنها بماند؟
    گفتیم کاش آقا در ظهر عاشورا بیاید ...ولی افسوس...


    نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • چند دوبیتی به مناسبت حماسه ی نهم دی 88
    نهم دی ماه نماد بصیرت و آگاهی ملت شریف ایران است.
    آخ که این ضرب المثل ها در جای خود چه مفهومی دارند!!!
    داستان دو برادر مهربان
    فرض کن حضرت مهدی ( عج) ...
    تولید ملی ، خود کفایی ، حمایت از تولید کنندگان داخلی
    سپاسگزاری اکنون وهمین جا...
    تسلیت به خانواده ی همکاران ازدست رفته ام...
    زود قضاوت نکنیم ...
    عصر جمعه شد و...
    وااااااااااااااای خدا من خیلی شاکیم!
    روز جهانی معلولین مبارک
    ردپا
    عکس های زیبایی از طبیعت
    آغازی دوباره...
    [عناوین آرشیوشده]

    script language="javascript" type="text/javascript" src="http://night-skin.com/light/js/light10.js">